Woda smakowa z owocami

Woda smakowa z owocami

Zdrowa woda owocowa bez cukru

Woda smakowa z owocami przepis, który jest doskonałą alternatywą dla dosładzanej wody smakowej ze sklepu. Domowa woda smakowa z owocami to orzeźwiający i pyszny sposób na nawodnienie. Woda owocowa bez cukru jest  łatwa do zrobienia i gotowa w 5 minut. Uwielbiamy taką wodę smakową, nie tylko latem. Pyszna jest zwłaszcza zdrowa woda z truskawkami miętą i cytryną. Możesz ją przygotować także z mrożonych owoców. Woda  z owocami składa się tylko z wody i owoców, więc jest najlepszym zamiennikiem sztucznie słodzonych napojów. Możesz dostosować ten przepis na wodę z owocami do swojego smaku. Przygotowując wodę owocową nie bój się eksperymentować. Dodaj  limonkę (lub inne cytrusy), jagody, borówki, maliny, ananasy lub ulubione zioła lub przyprawy. Możesz użyć wody z kranu lub wody filtrowanej. Chociaż wolę używać świeżych owoców na co dzień, mrożone również świetnie sprawdzą się, zwłaszcza latem, ponieważ sprawią, że Twoja woda smakowa z owocami  będzie jeszcze bardziej orzeźwiająca. 

woda-smakowa-z-owocami
Zdrowa woda smakowa z owocami i ziołami bez dodatku cukru.

Woda smakowa z owocami

  • 1 litr wody źródlanej lub filtrowanej,
  • 2-3 Jabłka Grójeckie,
  • 1 cytryna lub limonka lub pomarańcza,
  • 1 ogórek lub pół melona lub 1 gruszka,
  • 2 laski cynamonu lub 6 - 7 plasterków imbiru,
  • mięta,
  • opcjonalnie lód w kostkach.

Woda smakowa z owocami przepis

1. Umyj dokładnie owoce i pokrój na mniejsze kawałki.

2. Umieść składniki w dzbanku i wlej wodę. 

3. Wstaw do lodówki na minimum godzinę czasu przed podaniem.

Udostępnij przepis

Spodobał Ci się przepis na wodę smakową z owocami? Będzie nam miło jeśli zostawisz komentarz. Udostępnij ten artykuł na Facebooku lub Instagramie i oznacz nas tagiem #Czteryfajery.
woda-smakowa-z-owocami

Co daje picie wody

Nawodnienie jest bardzo ważne, nie tylko w upalne letnie miesiące. Woda pitna pomaga utrzymać równowagę płynów ustrojowych. Twoje ciało składa się w około 60% z wody. Woda może pomóc kontrolować kalorie. Chociaż nie ma żadnego magicznego wpływu na utratę wagi, to wybór wody lub niekalorycznych napojów zamiast i dieta bogata w wodę, pomagają ograniczyć spożycie kalorii. Pokarm o dużej zawartości wody wygląda na większy, jego większa objętość wymaga więcej żucia i jest wolniej wchłaniany przez organizm, co pomaga czuć się sytym znacznie dłużej. Pokarmy bogate w wodę obejmują owoce, warzywa, zupy na bazie bulionu, płatki owsiane i fasolę. W polskich warunkach doskonałym wyborem są jabłka, pomidory, ogórki.

Woda pomaga zachować dobry wygląd skóry. Twoja skóra zawiera dużo wody i działa jak bariera ochronna zapobiegająca nadmiernej utracie płynów. Odwodnienie sprawia, że ​​skóra wygląda na bardziej suchą i pomarszczoną.  Woda pomaga w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania jelit. Odpowiednie nawodnienie utrzymuje płynność w przewodzie pokarmowym i zapobiega zaparciom. Kiedy nie dostajesz wystarczającej ilości płynów, okrężnica pobiera wodę ze stolca, aby utrzymać nawodnienie – a rezultatem są zaparcia.

Jaka woda jest najzdrowsza

W sklepach masz do wyboru bardzo różne wody, od gazowanych przez wody smakowe i źródlane.Za najzdrowsze uważa się wody źródlane, chociaż mają stosunkowo niską zawartość minerałów, to są odpowiednie zarówno dla dzieci i niemowląt, jak i dla seniorów i osób z chorobami nerek czy problemami kardiologicznymi. 

Wybór wody mineralnej wymaga znajomości własnego organizmu. Inna woda mineralna będzie korzystna dla osoby np. z osteoporozą, a inna z nadciśnieniem tętniczym. Osoby z kamicą nerkową powinny unikać wody o dużej zawartości wapnia. Osoby z nadciśnieniem powinny wybierać wody niskosodowe, a pracujący w wysokich temperaturach – wody zawierające większą ilość potasu i sodu. 

Unika natomiast słodzonych napojów gazowanych i niegazowanych. Również dostępna w sklepach woda smakowa często jest dodatkowo słodzona.. Dlatego najbezpieczniej jest przygotować w domu wodę smakową z owocami, do której możesz też dodać ulubione zioła.

Źródła

1. Woda – niezbędny składnik diety, dr n. med. Agnieszka Jarosz, Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej, Warszawa 2017, 
2. Kathleen M. Zelman, MPH, RD, LD, 6 Reasons to Drink Water, https://www.webmd.com

woda-smakowa-z-owocami
Woda smakowa z owocami.

Komentarze

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *


Blog Cztery Fajery założyliśmy niemal 9 lat temu, jako naszą podręczną książkę kucharską i swego rodzaju pamiętnik kulinarny. Dziś adresujemy go do każdego, kto kocha gotować albo dopiero rozpoczyna swoją przygodę w kuchni.

Dzielimy się z Tobą tylko tymi przepisami z których sami korzystamy. Nie znajdziesz tu nic, czego nie przyrządziliśmy ani potraw, których nigdy więcej nie ugotujemy. Każdy przepis, który opublikowaliśmy, sprawdziliśmy najpierw na sobie.


Znajdziesz tutaj zarówno dania tradycyjnej polskiej kuchni, jak i przepisy z odległych zakątków świata. Bardzo lubimy kuchnię regionalną, więc i takich receptur nie mogło zabraknąć, a ponieważ oboje jesteśmy wielkimi miłośnikami kawy, to doczekała się ona osobnego działu na blogu.

Lubimy pisać, ale jeszcze bardziej lubimy, kiedy czytacie to o czym piszemy. Będziemy wdzięczni za Wasze komentarze, bo to największa nagroda na jaką liczyć może bloger.

A teraz ugotujmy coś wspólnie
Ola i Paweł

Znajdziesz nas tutaj

Znajdziesz nas tutaj: