TRYB JASNY/CIEMNY
ZNAJDŹ PRZEPIS:

Szukaj wg składnika

Szukaj wg rodzaju kuchni

Szukaj wg dania

Woda smakowa z owocami

Woda smakowa z owocami

Zdrowa woda owocowa bez cukru

Woda smakowa z owocami przepis, który jest doskonałą alternatywą dla dosładzanej wody smakowej ze sklepu. Domowa woda smakowa z owocami to orzeźwiający i pyszny sposób na nawodnienie. Woda owocowa bez cukru jest  łatwa do zrobienia i gotowa w 5 minut. Uwielbiamy taką wodę smakową, nie tylko latem. Pyszna jest zwłaszcza zdrowa woda z truskawkami miętą i cytryną. Możesz ją przygotować także z mrożonych owoców. Woda  z owocami składa się tylko z wody i owoców, więc jest najlepszym zamiennikiem sztucznie słodzonych napojów. Możesz dostosować ten przepis na wodę z owocami do swojego smaku. Przygotowując wodę owocową nie bój się eksperymentować. Dodaj  limonkę (lub inne cytrusy), jagody, borówki, maliny, ananasy lub ulubione zioła lub przyprawy. Możesz użyć wody z kranu lub wody filtrowanej. Chociaż wolę używać świeżych owoców na co dzień, mrożone również świetnie sprawdzą się, zwłaszcza latem, ponieważ sprawią, że Twoja woda smakowa z owocami  będzie jeszcze bardziej orzeźwiająca. 

woda-smakowa-z-owocami
Zdrowa woda smakowa z owocami i ziołami bez dodatku cukru.

Woda smakowa z owocami

  • 1 litr wody źródlanej lub filtrowanej,
  • 2-3 Jabłka Grójeckie,
  • 1 cytryna lub limonka lub pomarańcza,
  • 1 ogórek lub pół melona lub 1 gruszka,
  • 2 laski cynamonu lub 6 - 7 plasterków imbiru,
  • mięta,
  • opcjonalnie lód w kostkach.

Woda smakowa z owocami przepis

1. Umyj dokładnie owoce i pokrój na mniejsze kawałki.

2. Umieść składniki w dzbanku i wlej wodę. 

3. Wstaw do lodówki na minimum godzinę czasu przed podaniem.

Udostępnij przepis

Spodobał Ci się przepis na wodę smakową z owocami? Będzie nam miło jeśli zostawisz komentarz. Udostępnij ten artykuł na Facebooku lub Instagramie i oznacz nas tagiem #Czteryfajery.
woda-smakowa-z-owocami

Co daje picie wody

Nawodnienie jest bardzo ważne, nie tylko w upalne letnie miesiące. Woda pitna pomaga utrzymać równowagę płynów ustrojowych. Twoje ciało składa się w około 60% z wody. Woda może pomóc kontrolować kalorie. Chociaż nie ma żadnego magicznego wpływu na utratę wagi, to wybór wody lub niekalorycznych napojów zamiast i dieta bogata w wodę  pomagają ograniczyć spożycie kalorii. Pokarm o dużej zawartości wody wygląda na większy, jego większa objętość wymaga więcej żucia i jest wolniej wchłaniany przez organizm, co pomaga czuć się sytym znacznie dłużej. Pokarmy bogate w wodę obejmują owoce, warzywa, zupy na bazie bulionu, płatki owsiane i fasolę. W polskich warunkach doskonałym wyborem są jabłka, pomidory, ogórki.

Woda pomaga zachować dobry wygląd skóry. Twoja skóra zawiera dużo wody i działa jak bariera ochronna zapobiegająca nadmiernej utracie płynów. Odwodnienie sprawia, że ​​skóra wygląda na bardziej suchą i pomarszczoną.  Woda pomaga w utrzymaniu prawidłowego funkcjonowania jelit. Odpowiednie nawodnienie utrzymuje płynność w przewodzie pokarmowym i zapobiega zaparciom. Kiedy nie dostajesz wystarczającej ilości płynów, okrężnica pobiera wodę ze stolca, aby utrzymać nawodnienie – a rezultatem są zaparcia.

Jaka woda jest najzdrowsza

W sklepach masz do wyboru bardzo różne wody, od gazowanych przez wody smakowe i źródlane.Za najzdrowsze uważa się wody źródlane, chociaż mają stosunkowo niską zawartość minerałów, to są odpowiednie zarówno dla dzieci i niemowląt, jak i dla seniorów i osób z chorobami nerek czy problemami kardiologicznymi. 

Wybór wody mineralnej wymaga znajomości własnego organizmu. Inna woda mineralna będzie korzystna dla osoby np. z osteoporozą, a inna z nadciśnieniem tętniczym. Osoby z kamicą nerkową powinny unikać wody o dużej zawartości wapnia. Osoby z nadciśnieniem powinny wybierać wody niskosodowe, a pracujący w wysokich temperaturach – wody zawierające większą ilość potasu i sodu. 

Unika natomiast słodzonych napojów gazowanych i niegazowanych. Również dostępna w sklepach woda smakowa często jest dodatkowo słodzona.. Dlatego najbezpieczniej jest przygotować w domu wodę smakową z owocami, do której możesz też dodać ulubione zioła.

Źródła

1. Woda – niezbędny składnik diety, dr n. med. Agnieszka Jarosz, Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej, Warszawa 2017, 
2. Kathleen M. Zelman, MPH, RD, LD, 6 Reasons to Drink Water, https://www.webmd.com

woda-smakowa-z-owocami
Woda smakowa z owocami.

Komentarze